9 Mayıs 2011 Pazartesi

Yeni Sezonun Pembeleri ve Fideleri (Marmara Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Şehir Bahçesi), 2011


Toprağa aşırtma.
Boğazlama borusunun fidenin üstüne geçirilmesi.

 2011 Pembeleriyle birlikte birçok fideyi toprak anaya 8 Mayıs Pazar Anneler gününde bölümümüz gönüllü öğrencileriyle birlikte diktik. Toprak anaya bir tür hediye oldu anlayacağınız. Şimdilik toplam 21 adet p.domates fidesi dikildi. Elimdeki 12 adet fide için uygun yer arıyorum. P. domates haricinde biber, iki tür salatalık ve kardeş olsun, arıları, böcekleri çeksin diye hodan, portakal kadife ve ismini bilemediğim bir çiçek daha diktik. 


Ergül güneşleniyor.
Hakan'a yol gösteriyorum.
Ölçmeye, saymaya karar verdim. Bahçe alanı 30 metrekareden biraz fazla. Bu 30 metrekare içinde toprağa dikili ve toprak üstünde, saksılardaki sayabildiğim bitki çeşidi 60 kadar. İki yıl önce burada sadece moloz atıkları vardı ve üstü bir tür sarmaşıkla kaplıydı. Sarmaşıklar başka hiç bir şeyin yetişmesine izin vermiyordu. Şimdi ise burası hem PDA'nın (Pembe Domates Ağı) tecrübelerinden faydalanarak, hem de perma-kültür ve doğal tarım ilkelerinden öğrendiklerimle fotoğraflarda görebileceğiniz son halini aldı (https://picasaweb.google.com/akirazci?feat=email) Bitkiler üstünde kesinlikle kimyasal ilaç ya da gübre yok. Olsaydı bu işi yapmamın anlamı da, zevki de kalmazdı zaten. Önceleri rüzgarı dezavantajım olarak görürdüm. Şimdi ise özellikle domatesler için polenleri ve farklı bitki tohumlarını taşıyan arkadaşım olarak görebiliyorum. Kendisine çeşitliliği artırdığı ve gelincik getirdiği için de teşekkür ederim. Yine de bu arkadaş bahçede çalışırken bazen beni kavuruyor :). Tabii burada arkadaşlarım arasında, bana Ankara’dan evladiyelik tohum desteğini esirgemeyen Selvi İlhan'a da teşekkür etmek isterim. Sevgili eşim Ergül'e de teşekkür ederim.
Hakan cansuyu veriyor.
Öğrencilerim Hakan Güpür ve Sibel Çetin de bizimleydi. Sebze yatağına salatalık ve biberleri dikiyoruz. Hakan ve Sibel'e biraz yol gösteriyorum, sonra "alıyor başlarını gidiyorlar". Çok hızlıydılar. Hakan özenle cansuyu verirken. Ellerinize sağlık Sibel ve Hakan.