25 Şubat 2011 Cuma

bahçe yorganı

2011 sonbaharında bahçede yorganlama (malçlama) yaptmıştım. Bunun için yaprak çürüyükleri kullandım. Okul binası çevresinde sözde temizlik yapıyorlardı hizmetliler. Çuvallarla değerli organik materyali atacaklardı. Sebze yatağı ve saksı içlerinde ve diplerinde kullanmak için tam aradığım bir şey olduğundan hemen el koydum. Üstlerine de talaş serpiştirdim. Daha önceden bu yorganın altına sıgır gübresi serpiştirmiştim.

Bütün kış boyunca bu örtü kaldı toprak üstünde. Araladıkca solucanları yorganın hemen altında görüyor ve ne kadar mutlu olduklarını düşünüyorum. Solucan gübresi (Vermikompost) için birşey yapmama gerek kalmıyor. 2010 pembe domatesleri için uyguladığım boğazlama yerine domates ve diğer sebze fidelerini bu yorganın altına dikeceğim. Sabırsızlıkla baharı bekliyorum.